50/50

Började höstens pluggande med att öppna boken och läsa det första som står, omnis cellula e cellula.
Sen tappade jag intresset.
Vad bryr jag mig om latinska uttryck om celler? Jo lika mycket som jag bryr mig om vad semipermeabelt membran, osmotisk diffusion och turgortrycket är.
Bestämt mig för att lägga böckerna på hyllan och tänker ta fram dem när jag känner mig redo för en kamp med fosfolipidmolekylen och dess vänner.
Chansen är lika stor att jag träffar en snygg man med en stor bil som att jag börjar läsa på ett universitet i Uppsala.
Så jag tror först på min man. Alltså är det praktiskt med ett E-kort, så därför tänker jag ordna ett sådant istället.
Sen råkar jag glida in på universitet och efter jag gått klart min utbildning har jag både en schysst utbildning som sagt var, en snygg man, en fin bil och ett BE-körkort som jag kan ha när jag och min fina man kört runt med min fina bil med mitt fina släp med mina fina häst i. Vilket fint liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0