Hu jeda mig!

Har varit lite klen på sista tiden, inte fattat var det varit.
Var hos doktorn igår och efter att jag har haft två sjuksköterskor som tagit prover på mig i en halvtimme kom de fram till att jag har lunginflammation. Sen hosta, feber och förkyld på det, jag som nästan kände mig frisk!
Sen skulle jag ha tag på alla mina journaler angående min höft  så jag kan sätta dit Grushenka & Co en gång för alla. Tydligen fanns det 89 st journaler om mig. Är jag en hypokondriker eller allmän otur?
Efter besöket på sjukhuset kröp jag ner i sängen och kände mig lagom glad.
När det sen ringde och undrade om jag kunde komma över på ett möte angående mitt pluggande dagen efter.
Sa jag; nej tyvärr, jag ligger med lunginflammation här, host hoost!
Och jag kände verkligen som det lät som jag låg på min dödsbädd i fattighuset i Lönneberga och väntade på att Kommandoran skulle säga några sista ord innan jag tuppade av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0