Babyboom!

Känns som det kläcks ut små knoddar till höger och vänster och jag avskräcks fortfarande för det fast än de är hur söta som helst.
Statusuppdateringar som nu har min bäbis bajsat en gul korv hallelulja! Nu har min bäbis spytt, inatt sov min bäbis i tjugo två minuter, idag har min bäbis tuggat i sig halva min bröstvårta, får mig att stoppa fingrarna i halsen.
.
Men så vips! Nu har jag ändrat min inställning liiite.
Scilla har blivit min bäbis och nu förstår jag NÄSTAN alla nyblivna mammor.
Fast jag kanske inte beundrar hennes bajskorvar på trottoaren eller sånt, mer hennes synsätt på tillvaron.
.
Jag kan springa upp och ner mellan lägenheten och tvättstugan hela förmiddagen och varje gång jag öppnar dörren är hon lika glad som om hon inte har sett mig på en vecka.
Spelar ingen roll om jag inte har gosat med henne tillräckligt på kvällen, dagen efter är jag i alla fall lika underbar.
Jag ska bli mer som Scilla.
En ny dag är en ny dag helt enkelt, inte dömma människorna efter vad de sa igår eller gjorde förra veckan.
.
.Jag är iaf lika glad som Scilla när jag slutat jobba..
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0