Kärt barn har många namn

I små städer (kanske stora med) så finns det alltid människor som har fått ett smeknamn.
Alla vet vem det är du pratar om du säger det (ök)namnet.
Nu har en sådan man med ett sådant namn gjort som många andra, och inte pallat en överdos.
Förutom min kära farmor har inte många närstående dött i min närhet.
Så när en man som jag sett varje vecka sett vips inte finns, ja då känns livet lite mer påtagligt och obehaligt nära.
Att allt kan hända, märker att jag måste spräcka hål på den där bubblan jag lever i lite för ofta.
.
Sen för att tänka på nåt annat.
Tänk om jag själv har ett sådant där smeknamn?
Du vet Caroline L?
Nä?
Jo men du vet hon ..(smeknamn)
Jaaahaaaaa hon!
.
En gång hann jag nästan etablera nåt liknande namn, men jag avstyrde det snabbt genom att byta kretsar och vanor, tack för det!
.
Och en annan insikt, det är alkoholen som förstör min så kallade träning har jag märkt.
Nu ska jag sluta dricka så jag slipper känna känslan att vara en nyförlöst elefantunge.
Tur för mig att jag börjar 07.00 på söndag känner jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0